torstai 8. kesäkuuta 2017

Ardellin osittaiset irtoripset #315

Olen maininnut joitain kertoja blogissani, että mulla on viha-rakkaussuhde irtoripsiin. Syitä on useita, mutta suurin syy on se, että olen todella kömpelö niiden laittamisessa. En vaan osaa, vaikka kuinka monta kertaa olen harjoitellut. Joskus saan laitettua ripset nätisti ensimmäisellä yrityksellä ja sitten kuvittelen, että no nyt mä osaan! Kunnes seuraavalla kerralla taas liimailen ripsiä luomivakoon ja saan raivarin. Toinen syy miksen tykkää irtoripsistä on se, että jotkut niistä tuntuvat silmissäni liian raskailta. Tuntuu kuin perhosen siivet olisivat kiinni silmäluomissani. Normaalissa päivämeikissä en edes halua pitää liian näyttäviä irtoripsiä.


Haluan kuitenkin aina välillä vähän enemmän volyymia ripsiini. Pelastukseni ovat olleet osittaiset irtoripset. Tällä hetkellä olen ihastunut Ardell Accents 315-malliin. Ne ovat mulle tarpeeksi pitkät ja tuuheat, mutta eivät liian silmiinpistävät. En suosittele näitä ihmisille, joiden omat ripset ovat todella harvat tai lyhyet sisäkulmasta, sillä ne eivät välttämättä sulaudu tarpeeksi hyvin omien ripsien sekaan. En mä nyt tiedä ovatko mun omat ripsenikään niin kovin tuuheat sisäkulmasta..


Rakastan näiden ripsien ohutta ja taipuisaa ripsinauhaa. Jopa kaltaiseni rähmäkäpälän on helppo saada ne paikalleen. Olen tehnyt blogiurani alkutaipaleella postauksen Urban Decayn osittaisista irtoripsistä (älkää vaan käykö lukemassa sitä!) Tykkäsin myös Urban Decayn ripsistä, mutta Ardellit ovat paremmat. UD:n ripsinauha oli aika paksu ja jäykähkö ja se vaati  melko tumman rajauksen kaverikseen.


Olen huomannut, että itselleni paras tapa laittaa osittaiset irtoripset on seuraava: Taivutan ensin ripset. Seuraavaksi laitan niihin ripsiväriä. Sisänurkan ripsiin laitan enemmän väriä kuin ulkokulman ripsiin. Musta vaan tuntuu että saan ripset paremmin paikoilleen, jos niissä ei ole liikaa ripsaria. Testaan ilman liimaa oikean kohdan ja vasta sitten laitan liiman ja lätkäisen ripset paikoilleen. Käytän ripsien laittamisessa apuvälineenä pinsettejä tai aplikaattoria, jollaisia tulee mm. Kissin ripsien mukana.


Olen myös tehnyt toisinpäin, eli laittanut ensin irtoripset ja sitten vasta mascaran. Olen kuitenkin huomannut, että irtoripsien puhdistaminen on huomattavasti helpompaa jos laitan ensin ripsarin ja sitten vasta ripset. Puhdistan irtoripset nyppimällä liiman pois sormin. Sen jälkeen pyyhin niitä tarpeen mukaan miselliveteen kastetulla vanupuikolla ja lopuksi vielä pyyhin ripsinauhan desinfiointiaineella. Pystyn käyttämään yhtä ripsiparia jopa kymmenen kertaa kun puhdistan ja käsittelen niitä hellävaroen.

Tässä vielä pari meikkilookkia, joissa mulla on nämä kyseiset Ardellin ripset.



Ardellin ripsiä löytyy ainakin Kickseistä. Verkkokaupoista Ardellia myyvät mm. Cocopanda, Eleven sekä Beauty Bay. Ensimmäiset 315-mallin ripset ostin Cocopandalta, mutta viimeksi niitä ei ollut siellä enää, joten tilasin pari paria Beauty Baylta. Siellä ne olivat alennuksessa ja yhden parin hinta oli 5,40 €. Normihinta oli 6 €.


Ardellilta löytyy myös useita muun mallisia osaittaisia irtoripsiä. Ostin vähän aikaa sitten mm. 301-mallit, jotka ovat vieläkin luonnollisemmat kuin nämä 315-ripset. Wispies-tyyppiset osittaiset ripset ovat mallia 318. Kannattaa tsekata nämä jos irtoripset houkuttavat.

Millaisia irtoripsiä käytät vai käytätkö ollenkaan?


19 kommenttia:

  1. Mä joskus nuiorena olisin paljon halunnut käyttää irtoripsiä mutta me vaan ei tulla toimeen:D Ekan kerran kun kokeilin niin turhauduin niin etten pitkiin aikoihin laittanut. Sitten yhtenä Halloweenina parivuotta sitten silloinen kaveri laittoi mulle ja tykkäsin, mutten siltikään itse halunnut enää lähteä testaamaan. Mulla on myös oma ripsi niin pitkä ja näyttävä että en välttis olisi edes tarvinnutkaan niitä, vaikka kyllä silmämeikki korostuu parhaiten jos pistää irtikset:)
    Nämä sinun vaikuttaa todella hyviltä, erittäin kauniita kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Voi sua onnellista. Mun ripset eivät ole ikinä olleet erityisen pitkät tai tuuheat. Ikää kun tulee lisää niin ne tuntuvat vain harvenevan. Onneksi on keksitty irtoripset ja ripsiravinteet. :)

      Poista
  2. Hyvännäköiset irtoripset! :) Minä pätkin yleensä sellaisista ripsinauhoista sopivan mittaiset pätkät silmien ulkonurkkiin. Osittaiset ripset ovat vain niin paljon helpompi laittaa kuin kokopitkät räpsyttimet :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Miljardi kertaa helpompaa! Mäkin olen joskus harrastanut tuota pätkimistä, mutta viimeaikoina on tullut hommattua näitä valmiiksi pätkittyjä.

      Poista
  3. Mä käytän nykyisin ripsiä lähes päivittäin. Niihin jää vissiin koukkuun :'D Normaalina arkena mun suosikit ovat Ardellin Demi Wispiesit, koska ne ovat melko rennot ja kevyet, mutta silti näyttävät. Juhlassa tykkään vähän siistimmästä ja vielä hieman näyttävämmästä, tämän hetken suosikit ovat Eyluren N 100 ja N 111. Liian tuuheat mun ripset eivät saa olla, koska mulla on raskaat silmäluomet ja liian överit ripset saavat mun silmät näyttämään pienemmistä ja väsyneemmiltä. Essencellä on myös muutamalla eurolla tällaisia osittaisia irtoripsiä, joista olen tykännyt :) Ne muistuttavat todella paljon näitä Ardellin ripsiä. Käytän niitä usein siloin, jos haluan pitää silmämeikin kevyenä, mutta kuitenkin saada nysäripsiäni vähän näyttävämmiksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin juu, piti vielä kommentoida, että mäkin tykkään laittaa ripsarin ennen irtoripsiä. Mulla ripset pysyvät noin kauemmin hyväkuntoisina. Mäkin tykkään käyttää yksiä ripsiä monta kertaa :)

      Poista
    2. Mä olen kerran kokeillut Demi Wispieitä ja ne vaikuttivat aika massiivisilta. Tai sellainen mielikuva mulle jäi. Lookfantasticin joulukalenterista tuli uusi pari, mutten ole vielä uskaltanut testata niitä uudelleen. Mulla kanssa liian överit ripset saavat silmät näyttämään nuupahtaneilta. Ei ole kovin hyvä lookki.

      Joskus kauan sitten luulin, että irtoripsiä käytetään vain yhden kerran. Ei tullut mieleenkään, että niitä voi puhdistaa ja käyttää uudelleen. Nykyään saatan käyttää yhtä paria liiankin monta kertaa. Eilen heitin yhdet parit pois, joita olin käyttänyt ensimmäisen kerran viime heinäkuussa. :O

      Poista
  4. Nykyään tulee käytettyä enemmän,tuo ne vaan niin paljon ilmettä! Tuo joustava nauha on aivan ykkönen,joissaki ripsissä on nauhana jopa puuvillanen lanka jota on tosi helppo käyttää ja saada asettumaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tuovat. Irtoripsipäivän jälkeen omat ripseni näyttävät säälittäviltä. :D Enpä ole ikinä kokeillut ripsiä, joissa on puuvillainen lanka (ainakaan tietääkseni).

      Poista
  5. Hyvin sulautuu sun omiin ripsiin. Mulla tämmöset osittaiset näyttää tosi kököiltä :D Tykkään ehkä eniten yksittäisistä tupsuista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kantsii kokeilla Ardellin 301-ripsiä. Ne sulautuvat ripsiin kuin ripsiin. :)

      Poista
  6. Näyttää tosi hyvälle! Mä oon miettinyt tällaisia osittaisia ripsiä, kun en oikein osaa laittaa kokonaisia tekoripsiä, en kuitenkaan ole vielä saanut aikaiseksi ostaa tällaisia :D

    VastaaPoista
  7. Minäkin pidän enemmän puolikkaista ripsistä kuin kokonaisista, niin paljon helpommat käyttää! Tosin puolikkaiden käyttö helpotti myös kokonaisten käyttöä, olen nykyään onnistunut myös niiden kanssa kohtuullisen hyvin. Puolikkaat näyttää silti omaan silmään itselläni yleensä paremmilta kuin kokonaiset. Uusin aluevaltaus on ollut yksittäiset ripsitupsut ja nekin on olleet aika kivat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla osittaisten ripsien käyttö ei ole (ainakaan vielä) helpottanut kokonaisten ripsien käyttöä! :D Ripsitupsutkin ovat ihan käteviä, mutta niidenkin kanssa mulla on ongelmia. Välillä saan laitettua ne nätisti ja välillä taas en. :)

      Poista
  8. Noi on kyllä ihanat eikä välttämättä huomaa että on irtoripsiä jos ei tiedä niitä olevan. Itse turvauduin irtoripsiin kevättalvella kun ripsituuhennokset tippuilivat eikä omia ripsiä ollut nimeksikään, kuinka sitä tunsikaan itsensä alastomaksi tuossa tilanteessa.
    Ihana blogi sulla By the way.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Mäkin tunnen oloni alastomaksi jos ripseni ovat täysin luonnontilassa (siis ei taivutuksia ja mascaraa). Irtoripsiä käytän ehkä kerran, pari kertaa viikossa. Nyt kesällä vähemmän.

      Poista